Dupa cum veti vedea, da! Da, m-am dat pe monumente si pe obiective turistice pentru ca IMI PLAC!!!:D In ultima vazanta am facut doua mici excursii.

Traseul Nr. 1: Targoviste – Busteni – Rasnov – Bran – Targoviste ( de Paste)

Traseul Nr. 2: Targoviste – Curtea de Arges – Vidraru – Cetatea Poienari – Targoviste ( 1 mai)

Chiar daca in majoritatea locurilor am mers de mai multe ori, mi-a placut sa le revad si, oarecum sa imi reamintesc de excursiile facute in copilarie cu scoala. O sa va sun cateva lucruri care mi-au ramas in minte despre fiecare. Despre Busteni, orasul VIETII MELE, am numai cuvinte frumoase in minte. Sunt locuri care ma sensibilizeaza pana la lacrimi si de curand am descoperit ca nu am vizitat toate obiecivele turistice (cum ar fi Castelul Cantacuzino, care apartine „Nababului” care ii poarta numele – cel care a facut si Micul Trianon de laFloresti pe care il voi vizita Joi). Aici ai o pajiste de cativa km buni (Valea Cerbului) unde poti innopta cu cortul (am mers si cu cortul acum 2 ani)  si unde risti sa te vezi cu nenea vulpea si doamna urs… Noi i-am vazut! Mai avem telecabina care merge la Babele (cam scumpa ce-i drept, e cam 60 de lei, iar de la Padina la Babele e decat 10 lei…), loc care m-a uimit (poate era din cauza sampaniei), nu BABELE! (sunt cam uratele ele), ci peisajul.

Inaintand spre Cetatea Rasnov, pe care am vazut-o o singura data de la departare, am urcat pe un drum vechi (dar intretinut) si am vazut un orasel medieval, nelocuit din pacate (pentru a vedea singura cetate medievala locuita din sud estul Europei, mi-am propus sa merg la Sighisoara). Este un loc foarte frumos, iar exceptandu-l pe acesta sunt niste peisaje mega super ultra! Exceptand si peisajele, daca ai spirit de aventura, te poti aventura sa cobori intr-un put de 60 de metri contruit odata cu cetatea.

Mergem la Castelul Bran. Unicul. Magnificul. (L-am gasit inchis, dar asta e…il vizitasem de cateva ori inainte).

Curtea de Arges este un loc propice pentru a te relaxa, a reflecta, (a sta putin la coada sa dai bilet:), dar este un loc frumos, de-a dreptul legendar (Manole si Ana). Frumos!

Lacul Vidraru este locul in care taica-miu si-a spart baia de ulei de la masina (drum romanesc), insa ofera si el peisaje frumoase. Am gasit inchis la Omul de Fier, insa vrem sa mergem la Balea cand vor deschide Transfagaraseanul… Revenim deci.

Cetatea Poienari a fost construita la ordinul lui Tepes, de catre boierii Targovisteni. Acestia au muncit pana s-au rupt hainele pe ei. Pentru a ajunge la Cetate trebuie sa urci 1500 de trepte. Ce vei gasi? Nu-ti spun, te las sa urci, insa merita!

Si ce mai ramane de vazut? Targoviste! Este cel mai frumos oras din lume! JUR!

Imagini:

Valea Cerbului

Cetatea Rasnov

Gura Diham (Valea Cerbului – Busteni):