Acum ceva (mult timp), vă promiteam că voi vizita Micul(nostru) Trianon, localizat în comuna Florești, Județul Prahova și că vă voi relata mirobolanta mea experiență… Ei bine, am uitat… De ce? Pentru că am fost total complet desăvârșit dezamăgită…

Era o zi de vineri (parcă) și ne întorceam acasă de la facultate. După o săptămână în care am visat la minunatul Trianon, gândindu-mă la cele 365 de camere pe care Cantacuzino le-a construit pentru nepoata lui, fiecare cameră pentru fiecare zi a anului, gândindu-mă la minunățiile pe care le voi vedea, le voi afla, visând cu ochii deschiși, am avut parte de cea mai urâtă experiență pe care o poate avea un turist…:(

Am mers în Com. Florești, iar undeva pe drumul principal (cum intri dinspre DN1, la dreapta) am văzut o străduță ce părea că duce la obiectivul turistic. Am intrat pe ea, însă nevăzând nicio poartă, am întrebat un localnic cum putem ajunge la PALAT. Ne-a spus să ieșim după strada și sp intrăm pe următoarea la drapta. Zis și făcut. Numai că, următoarea străduță era, de fapt, o ulicioară pe care nu aveau loc 2 mașini paralel… Am intrat, am înaintat… Îi tot spuneam lui Cristi: Las-o aici că nu avem voie să intrăm cu ea acolo… Dar el nu s-a luat după intuițiile mele feminine:))

Am ajuns la poarta palatului (impropriu spus, pentru că nu prea există poartă, nici parcare, nici palat), am lăsat mașina acolo. Acum altceva ni se părea ciudat: cine ne va taxa? Cât o costa un bilet? Ne-or ajunge banii?

Totul era pustiu. Nici urmă de om… (Se vedeau urme de cauciucuri, probabil de căruță, erau deja potecuțe…). Am riscat. Am intrat. Dacă vine cineva, plătim! Am văzut în stânga un turnuleț asemănător Turnului Chindia, însă mult mai mic. Am intrat în el (gunoi total!!! Mizerie! Jeg!), am urcat niște scări care, la un moment dat s-au terminat și am fost nevoiți să le coborâm. Am mers spre falnicul Micuț Trianon… Ce pot sa spun despre el? Era inscripționat cu spray negru: ATENȚIE! PERICOL DE PRĂBUȘIRE!. Am rămas straightface.

Mda… Atâtea așteptări ca să vedem un morman de moloz… Între timp, observând trecători prin curtea palatului, ne-am dat seama că acesta este folosit drept SCURTĂTURĂ PENTRU LOCALNICI, pentru ca aceștia să ajungă mai repede dintr-o parte a satului în alta….

Nu știu a cui vină este, însă nu știu dacă francezii și-ar lăsa palatul lor să ajungă în halul ăsta… Micul Trianon este considerat mai frumos, mai falnic, mai…